Przed rozpoczęciem renowacji zdejmij wszystkie ciężarki, a następnie dokładnie umyj felgi. Zrób to najlepiej myjką ciśnieniową, która skutecznie wypłucze cały brud ze wszystkich zakamarków.
Jeśli zdecydujesz się na wyjęcie felg z opon – przygotuj miejsce do malowania. W przypadku pozostawienia opon, zabezpiecz je przed ubrudzeniem farbą z pomocą folii malarskiej.
WSKAZÓWKA: spuść trochę powietrza z opony, to ułatwi przyklejenie folii malarskiej taśmą.
Jeśli podłoże jest tylko porysowane wystarczy, że przeszlifujesz je papierem ściernym o różnej gradacji. Zacznij od małej: np. 240, stopniowo ją zwiększając do 600, aż do uzyskania pożądanego wygładzenia powierzchni. W sytuacji gdy felgi mają ubytki, zaszpachluj je przed szlifowaniem.
Jeżeli felgi są skorodowane, oczyść je jak najdokładniej. Wykonane z metalu możesz poddać piaskowaniu, niestety aluminiowe taki proces zniszczy. Zamiast piaskowania proponujemy “pożeracz rdzy”, Polrust® -wodorozcieńczalny, niepalny i nietoksyczny grunt antykorozyjny, który nie wymaga całkowitego oczyszczenia podłoża z efektów korozji i jest dużo tańszym sposobem na rdzę od piaskowania. Jak pozbyć się korozji przy pomocy preparatu Polrust® przeczytasz we wpisie POWIERZCHNIE STALOWE I ŻELIWNE – POŻERACZ RDZY.